Chceš mi poslat pohled? Adresa je dole v článku.

Prázdniny!

31. července 2016 v 21:57 | Tez |  Den za dnem
V pondělí jsem se zase vydala domů. Dopoledne jsem strávila dokoukáváním Gotham. K obědu jsem si rozmrazila kuře s rýží. Věnovala jsem se feministické lingvistice a ve tři zvoní zvonek.

Babi s Jájou přijeli! Seběhla jsem dolů, udělali jsme malou okružní jízdu, znovu jsem vyběhla pro adresu servisu. Tam jsme v pohodě dojeli, vyzvedli jsme si zelenou Umweltplakette (že je auto dostatečně ekologické, aby mohlo do města) a jeli jsme zpátky. Skoro hodinu jsme strávili hledáním volného místa k zaparkování mimo parkovací zóny. Nakonec jsme to ale zvládli. Doma jsme se navečeřeli a šli jsme se trochu projít. Koupili jsme si zmrzlinu a pak jsme nakoupili trochu v Rewe a DM. Pak jsme se vrátili a přišel Timo. Dali jsme si víno a povídali jsme si, bylo trochu složité pořád tlumočit, ale zvládla jsem to. Po desáté jsme šli zpátky k Timovi.

V úterý jsem kolem osmé dorazila k sobě, nasnídali jsme se a vyrazili jsme do města. Autobusem jsme dojeli k Elisenbrunnen, prošli jsme se kolem dómu a radnice, byl tam trh, tak jsme si prohlédli kytky. Sedli jsme si do kavárny, dali si jahodový dortík. Pak jsme šli zpátky do dómu (tam jsme mohli až před 11, protože tam byla mše) a stavili se v obchůdku s lékořicí.
Šli jsme zpátky k Elisenbrunnen a po pěší zóně. Zastavili jsme se v pár obchodech, k obědu jsme šli do Schnitzelhaus, já měla lososa babi s Jájou si dali normální řízek. Protože začalo pršet, šli jsme skrz Aquis, kde je výstava balónků. Hodiny práce a stovky balónků! Potom jsme došli zpátky ke mně a já se s Jájou vydala k Timovi. Jája mi pomohl přepravit kytky, já jsem pak musela ještě do města. Dala jsem peníze do banky, vrátila jsem knížky (do dvou různých knihoven). Bolí mě nožičky, tam i zpátky jsem šla pěšky.
Večer jsem šla zpátky k sobě a jeli jsme autobusem k Elisenbrunnen. Tam byla zrovna nějaká demonstrace, akorát jsme moc nepochopili, o co šlo, něco s Tureckem. Sešli jsme se s Timem v Brauhausu. Tam jsme povečeřeli, bylo to moc dobré a měli i dobré pivo. Pak jsme zase jeli autobusem zpátky.

Ve středu jsem zase ráno vyrazila na cestu. Po cestě jsem potkala manžela bytné, tak jsme si trochu povídala po cestě. Pak jsem koupila v pekárně housky. Nasnídali jsme se, dobalili jsme a vyrazili jsme. Nejdřív jsme s Jájou donesli kus věcí k autu u hřbitova, pak jsme vyzvedli babi se zbytkem a už jsme frčeli. Vyrazili jsme ve třičtvrtě na devět. Celé Německo bylo zužování za zužováním, žluté čáry a neschopní řidiči. Stavěli jsme třikrát v Německu, těsně před hranicí nás zasáhl děsný slejvák. V Čechách se jelo výrazně lépe, akorát na závěr jsme se těsně před Prahou zasekli. Naštěstí zavolal táta, tak jsme se tomu částečně vyhnuli. Kolem půl šesté jsme byli doma. Večeře, otevřelo se víno. Po jedenácté jsem šla spát.

Ve čtvrtek jsem vstávala po sedmé. Snídaně, balení, po osmé odjeli babi s Jájou. V devět jsem vezla mamku do Řep a jela zpátky s autem. Šlo to dobře, ale zjistila jsem, že mi to fakt nedělá dobře, křičela jsem. Doma jsem pak dobalila, nakrájela jablka a mrkve, vyklidila myčku a tak podobně. Pak dorazil táta a před jedenáctou jsme vyrazili.
Táta mě vyhodil u Rudolfina, tam jsem čekala, než přijde mamka se skupinou. Potom jsme šli do kavárny a pak jsme se všichni sešli na oběd U sedmi konšelů.
Po obědě jsme vyrazili. Nejdřív jsme se zastavili ve Svídnici (ano, odtamtud byla Anna Svídnická, 3. žena Karla IV.), kde po třicetileté válce postavili kostel míru.

Ze Svídnice jsme jeli do Vratislavi. Ubytovali jsme se, šli jsme na večeři. Trochu jsme se prošli po náměstí a pak jsme si sedli v Bierhalle. Měli jsme gulášovku, žurek, pirohy, křidýlka a pivo:

V pátek jsme se dopoledne prošli po centru Vratislavi, viděli jsme plno trpaslíků a univerzitu. Potom jsme jeli k ostrovu s kostely a na závěr jsme navštívili "halu století". Pak jsme jeli do Poznaně.
V Poznani jsme se nejdřív dobývali do apartmánu (kód na dveřích a podivný klíč), nakonec jsme to zvládli. Šli jsme se trochu projít a večeřeli jsme pizzu. Potom jsme hráli karty, zatím prohrávám.

V sobotu jsme sbalili a jeli jsme na ostrov tumski - tam jsme se byli podívat do katedrály, ve sklepě mají ještě zbytky předrománských zdí. Potom jsme jeli zpátky do centra. Podívali jsme se na zámek a do barokního kostela (barevně šíleně zkombinovaný). Potom jsme šli na náměstí. Obešli jsme ho a šli jsme do muzea na radnici - vstup je v sobotu zadarmo. Potom jsme se postavili před věž - ve dvanáct se dvanáctkrát trknou kůzlátka. Byla to pěkná podívaná, akorát trochu dlouhá. Potom jsme si dali fish&chips. Po obědě jsme jeli do nákupního centra - přestavěli starý pivovar. Odtamtud jsme jeli do Lodže. Bydlíme sice na pěší zóně v centru, ale apartmá máme ve čtvrtém patře bez výtahu!

V neděli ráno jsme si trochu pospali a vydali jsme se na procházku pěší zóny. Nejdříve jsme šli blbým směrem a došli jsme k Tiger - obchod s blbostma, kde jsme si koupily pár věcí. Pak jsme to otočily a šly směrem k bílé továrně (na látky). táta nás nabral, šli jsme na oběd a pak do bílé továrny. Byla tam výstava o výrobě tkanin a o té továrně a taky zrovna Trienalle. Tam jsme strávily víc času, bylo tam plno hezkých věcí. Odtamtud jsme jeli k židovskému hřbitovu, málem jsme ho nenašli. Podívali jsme se tam na "náhrobek" Izraele Poznaňského a pohladili kočičku, co tam byla. Pak už jsme jeli do Varšavy. Ve Varšavě bydlíme na náměstí starého města, ve třetím patře (zase bez výtahu). Šli jsme se projít, dali jsme si vafli a pak pivo a maso. Hráli jsme večer karty.

T.

PS: Fotky jsou tady. Nechce se mi je nahrávat dvakrát, postupně budou přibývat.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.