Chceš mi poslat pohled? Adresa je dole v článku.

Čechy!

13. srpna 2017 v 20:07 | Tez |  Den za dnem
V pondělí jsme se vydali na výlet do Teplé.

Prohlédli jsme si klášter zvenku a pak šli na prohlídku kostela, knihovny (ta byla naprosto úžasná) a muzejních prostor. Po prohlídce jsme si dali oběd a po něm jsme už jenom s mamkou šly na prohlídku druhé části kláštera - konventu a prelatury. Byli jsme jenom 4, což bylo fajn. Paní průvodkyně byla moc milá, všechno věděla. A v Teplé to prostě vypadá skvěle (aby taky ne, když dostali dotaci 490 milionů). Po prohlídce Teplé jsme se vydali do Mariánských lázní, na hlavní ulici jsme si dali svačinu a prošli se parkem. Taky tam mají Boheminium - zmenšeniny českých staveb, to jsme si taky celé prošly. Narazily jsme na spirálovitou rozhlednu Krásno, dojeli jsme tam, ale od parkoviště by to bylo ještě 2,5 km, tak jsme tak nešli, protože už bylo před pátou. Já jsme se po příjezdu domů ještě donutila ke cvičení, k večeři jsme si pak udělali salát a potom opět hráli karty.

Klášter v Teplé zepředu, letní refektář a klášter zezadu (z parku).

V úterý jsme po osmé vyrazili směr Žamberk. Měli jsme ale několik zastávek. Nejprve jsme dojeli do Jezeří, vyšlápli trošku k zámku a šli na prohlídku. To byl super zážitek, je už vidět hrozně moc práce, ale pořád ještě plno práce zbývá. Z Jezeří jsme pak zamířili do Mostu. Nejprve jsme se stavili na hradě Hněvíně na oběd a potom jsme se šli podívat do posunutého kostela (o 841,1 m). Pustili nám o tom film a potom nás pán provedl kostelem. Byli jsme na empoře, byli jsme v kryptě a potom i na věži. Bylo to krásné. Z Mostu jsme jeli do poslední zastávky, Úštěku. Tam jsme byli kolem tři čtvrtě na pět, krátká zastávka v pekárně a pak návštěva rabínského domu a synagogy se školou. Potom už jsme jeli do Žamberka. Tam jsme si dali večeři a ubytovali se. Vybalili jsme a hráli karty.

Jezeří a bývalé jezero, interiér a exteriér kostela v Mostě.

Ve středu jsme si došli na snídani (anglickou) a pak jsme nechaly tátu doma. Jely jsme do Vamberka, kde je muzeum krajky. Tři patra s historií, technikami a modely. Bylo to moc zajímavé, dalo se tam i vyzkoušet paličkování, a to mě teda bavilo, možná si tam někdy zajedu na nějaký kurz. Po muzeu jsme se stavili v sekáči a ulovily pár kousků a pak jsme jely domů. Šli jsme na oběd do žambereckého pivovaru a po cestě zpátky vyřídili všechny nákupy (Billa, papírnictví, chráněná dílna, vinárna, další sekáč). Odpoledne pak bylo klidové, odpočívali jsme, já pracovala na seminárce z němčiny a k večeru ji dopsala. Opět jsme samozřejmě hráli karty a k večeři jsme měli chleby s vlastními rajčaty.

Ve čtvrtek jsme se vydali na Dolní Moravu, kde je Stezka v oblacích. S Kačkou jsme vyrazily pěšky do kopce, rodiče jeli lanovkou a nahoře na náš čekali. Ale ne moc dlouho, zvládly jsme kopeček díky zkratce (asi pro kamzíky) za 50 minut. Já byla v širém okolí ta nejhůř oblečená, nejen, že jsem měla šaty, ale taky jsem do toho kopce lezla v sandálech. Ale zvládla jsem to, cvičení se vyplácí. Když jsme vylezly nahoru, našly jsme rodiče a vydali se na stezku. Šlo se po ní pěkně, je to úžasná konstrukce a ani ve větru jsem neměla dojem, že by se hýbala. Došli jsme až nahoru na vyhlídku, kde byla taky síť, po které se dalo procházet, to bylo celkem strašidelné. Dolů jsme to pak vzaly skluzavkou, to bylo fajn. Doběhly jsme pak za tátou, co se nesvezl a došli společně dolů. Tam on nastoupil na lanovku a my šly zase dolů. Bylo to o trošku rychlejší, trvalo nám to "jenom" 40 minut, ale nebylo to zrovna příjemné.

Jo, kus sjezdovky jsme vyšláply a pak jsme to vzaly "zkratkou" lesem pro kamzíky. Stezka rozhodně nebyla tak strmá.

Odtamtud jsme jeli do Králíků (ale žádné jsme neviděli) a dali si oběd. A po obědě jsme se trošičku prošli po náměstí a jeli domů. Já jsem dopisovala němčinu a četla, ale taky trochu odpočívala, zbytek taky odpočíval. Samozřejmě už jsem doma necvičila. K večeři jsme si dali salát a hráli karty. Pak byla pauza na brambory a potom jsme ještě hráli Bang. Všichni pořád střílí do mě a hrajou proti mně, i když mají být se mnou. Večer zase začala bouřka, ale už to nebylo tak dramatické jako včera.

V pátek jsem se vydali do Častolovic. Šli jsme na prohlídku zámku, bylo to přes hodinu a celkem náročné, trochu nudné no, obraz toho strýčka, obraz jiného strýčka a tak. Po procházce jsme si dali "oběd" v kavárně, já měla salát s camembertem a brusinkama a pak jsme šli ještě do minizoo. Byli tam králíci, slepice, pávi, papoušci, prasata, kozy, oslové, a hlavně lamy. Samozřejmě se mohla krmit, ale jsou to vychytralé potvory, sežerou, ale pak si můžou ukroutit hlavy, jenom aby je někdo nepohladil. Ale tak aspoň fotit se nechala. Po zvířátkách jsme se vrátili do kavárny pro zákusek a potom jsme jeli domů. Doma jsem řešila dál Irsko, je čas to doplánovat, přece jenom už za týden letíme. To mi zabralo asi přes hodinu, pak jsem psala do deníku, a řešila, jestli půjdu cvičit. Ale vyhodnotila jsem, že mám hlad a že se mi nechce. Večer jsme si došli do Imrvére, na tatarák a lososa. Potom jsme samozřejmě zase hráli karty.

Chodba v zámku, lama a lama a já.

V sobotu jsme dopoledne byli doma, já se pročítala němčinou, abych ji mohla poslat. Na oběd jsme vyrazili do Rychnova nad Kněžnou. Na náměstí jsme si vybrali bistro Ha Noi, ale bylo to spíše čínské. Pochutnali jsme si a vydali se do zámku. O další prohlídku zámku jsme nestáli, chtěli jsme jenom do kostela a zvonice. Paní na pokladně nám řekla, ať se domluvíme s průvodkyní v kostele, a to jsme taky udělali. Udělala pro nás soukromou prohlídku, táta hrál na malé varhany, prošli jsme se chodbou ve zdi a dostali se na kúr, prostě všude, kam se normálně nechodí. Samozřejmě, že zrovna při takovéto příležitosti jsem si zapomněla vypnout foťák, takže byl vybitý a nemohla jsem fotit. Z kostela jsme přešli do zvonice, kde je umístěn Kryštof, třetí největší zvon v ČR. Kačka mohla dokonce zazvonit! Já zase zkoušela vylézt na půdu, ale žebřík se trochu moc houpal.

Po prohlídce jsme si sedli do kavárny na druhém nádvoří a prohlédli si ptáčky a morčata a králíka. Z Rychnova jsme jeli domů. Po večeři jsme tradičně hráli karty a taky jsme si zahráli Bang. Potom jsme se pokoušeli koukat na Persejdy, ale nebylo nic vidět.

V neděli jsem upravovala dějepis a pak jsme šli na snídani. Dala jsem si zase anglickou, ale nebyla tak dobrá jako ta první, což byla škoda. Dobalili jsme, nasedli do auta a jeli do Litomyšli. Šli jsme do muzea, na zámek, do rodného domu Bedřicha Smetany a pak jsme se stavili do italské restaurace. Po tom jsme ještě jeli do Portmonea, kde je muzeum Josefa Váchala, autora Krvavého románu (který četla pouze Kačenka a doporučuje ho). Pak už jsme jeli do Brna bez zastávek. Jsme v krásném apartmánu s balkónem.

Litomyšl ze země a pak z mezivěží kostela.

Výhled z našeho apartmánu.

Dneska večer mě čeká oprava němčiny a dopisování bws, možná si trochu budu číst Kishona (toho můžu doporučit já) a určitě budeme hrát karty (vedu o cca 200 bodů)!

Mějte se pěkně,
Terka
PS: Pokud se vám fotky načítají sto let, tak se moc omlouvám, zapomněla jsem je před nahráním zmenšit a je jich tolik, že se mi to nechce znovu dělat.

PPS: V muzeu v Litomyšli měli entografický kabinet a v něm oblečení!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.